Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zaterdag 26 oktober 2013

TER ADOPTIE: Quinn

Vandaag hebben we de tijdelijk laatste adoptant binnengekregen, die nog op de wachtlijst stond en waar we mee hadden afgesproken dat hij nog mocht komen.
Quinn is een stoere Franse hangoor van 3 jaar oud. Nu ja, hangoor... Zijn ene oortje hangt en zijn andere oortje staat, wat hem wel een schattig karakter geeft!
Even in profiel poseren!

Euh, en jij bent?

Even vlug beetje wassen hoor!

Goed zo?

Of liever frontaal?

Hij is aan ons afgestaan omwille van een verhuis naar een appartement, dus het was niet mogelijk om deze jongen mee te nemen. Het andere konijntje van 7 jaar heeft toch nog een andere plaats gevonden om te wonen, dus alleen hij kwam aan.  Ze gingen zijn hok meebrengen, maar het bleek een ren te zijn.   Mmm, niet zo ideaal hier in Oostkamp, want ik heb geen binnenrennen.  Binnen is er ook geen plaats meer, en ik kon dat beestje toch moeilijk zo zonder beschutting buiten laten zitten. Dus ben ik maar even op de zolder gekropen in de hoop een oplossing te vinden.  Ik vond er nog een metalen plaat van een rek dat we toch niet gebruiken, en ook een curverbox.  Onder de ren heb ik wel paneeltjes gelegd, omdat ik niet wil dat hij aan het graven gaat en ontsnapt, maar da's niet zo ideaal om op te lopen.  Dus dan heb ik uit de moestuin dan maar de houten tegeltjes gehaald, zodat hij daar iets makkelijker op kan huppelen.  En verder nog een houten kistje.
Als iemand nog betere ideeën heeft hoe ik zijn tijdelijke verblijf nog een beetje kan aanpassen, dan hoor ik het graag!  Straks leg ik er nog een voorraadje hooi en stro in.

En blijkbaar had meneer grote honger, want hij begon meteen te smullen van de (gesponserde) korreltjes.
En hij vindt het lekker!  En Flok komt aan de andere kant even loeren!

Kiekeboe!

Vanavond gaan Wim en ik hem wel nog even onder handen moeten nemen, want hij heeft nogal wat klitten aan zijn poep.  Kan zijn dat hij wat diarree heeft, dus we gaan hem in de gaten moeten houden.


Maar ik denk wel dat Quinn het ondertussen goed geïnstalleerd is, en laat ons hopen dat het weer nog een beetje deftig is nu hij zo buiten woont... Maandag maken we een afspraak bij de dierenarts voor zijn castratie.  Allé, ik heb nog niet gecheckt of het wel degelijk een mannetje is, dat doe ik vanavond wel bij de checkup!


Heb je interesse om deze Franse hangoor te adopteren?  Aarzel dan niet om ons te contacteren.  Hou er rekening mee dat dit een groot ras is, en zeker voldoende loopruimte nodig heeft.

We hebben ook nog een blauwe Franse hangoordame op de wachtlijst staan, deze kan uiteraard ook geadopteerd worden!

2 opmerkingen:

  1. Hallo

    Mijn is Dominique en ik ben een 20 jarige thuis wonende studente en ik zou heel graag een franse hangoor adopteren. Ik woon samen met mijn ouders op een boot in Lier, geen zorgen we hebben voor de deur ook een grote groenstrook ter beschikking dus mijn lief toekomstig konijn zal zowel binnen als buiten kunnen genieten. Verder zal hij of zij zich ook niet eenzaam hoeven voelen, omdat ik een hond heb die zeer zachtaardig is tegen alles wat kleiner is dan haar.
    De beslissing om dit ras te adopteren is niet over een nacht ijs gegaan, ik heb mij namelijk al heel veel ingelezen over konijnen waardoor ik er achter kwam dat dit ras het beste past bij mij en mijn thuissituatie.
    Ik vroeg mij dus af of er een mogelijkheid is om zowel het mannetje als het vrouwtje te ontmoeten voor ik een definitief besluit neem?

    In afwachting op uw reactie.

    Mvg
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dominique, je reageerde op een oud berichtje van 2013, Quinn is lang geleden al geadopteerd. Voor het ogenblik zijn er geen Franse hangoren beschikbaar. Alle konijntjes kun je terug vinden via de links bovenaan de pagina van de verschillende vestigingen.

      Verwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.