Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 27 maart 2013

De eerste donaties

Ondertussen komen er bij mondjesmaat spulletjes toe voor de opvang.
Afgelopen zondag had ik al een groot hok mee, waar Amigo op dit moment in verblijft, en ook een kleiner model (waar Hazel ooit in gevonden is in het bos, met kot en al) waar we Boris in hebben geplaatst toen het bleek om een mannetje te gaan.
Daarnaast had ik nog een paar potjes en dergelijke mee, en ook een grote pak met zagemeel.  Ik had die rond de eindejaarsperiode ook gekregen van mijn schoonzus die het via een vriend gekregen had.  Maar omdat ik maar weinig zagemeel gebruik (enkel voor het hokje binnen voor Speedy en Flokje), heb ik er uitgehaald wat ik voor de komende weken kan gebruiken, en de rest van de baal (ik vermoed dat het toch wel een kubieke meter zagemeel was) heb ik aan de opvang geschonken.
Maar helaas hebben we er niet aan gedacht om er een foto van te nemen...

En vandaag kwam dan de eerste "officiële" lading binnen!  Mijn ma zorgde voor een klein hokje van iemand die ze kende, een hoop kranten (die leggen we altijd op de bodem van de hokjes), wat eetbakjes en handdoeken.  Da's ook altijd interessant voor in de hokjes als een konijn last heeft van zijn achterwerk (bijvoorbeeld door maden) of na een operatie. Op die manier komt er geen zagemeel of stof in de wonde terecht.
De grote zak is nog wat broodafval van bij onze bakker, ik vraag er ook regelmatig naar.  Meestal kruimels en stukken van de korst uit de broodsnijmachine, maar soms zitten er ook broden of pistoles in.  Ik heb al wat voorraad uitgenomen voor mijn konijnen, de rest mag naar de konijnen van Ann en de opvangers.

Boris poseert voor zijn hokje.

Amigo in zijn groot kot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.