Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zondag 14 april 2013

In de tuin bij Vicky

Ann had Floor meegenomen naar de opvang, ik ontferm me nog even over Hans en Grietje.
Omdat ik toch liever had dat ze wat buiten konden spelen, heb ik mijn rennen in het zonnetje gezet, zodat ze konden genieten van de buitenlucht.  En ze waren zeker in hun element!
Eerst heb ik de kleine ren gemaakt met kippendraad onder, zodat ze niet zouden gaan graven. En dan konden Hans en Grietje naar buiten!
Flokje moest uiteraard de nieuwe konijnen even inspecteren...

Maar ook Hans en Grietje waren alles goed aan het uitzoeken, en in de eerste plaats al aan het testen hoe hoog de ren wel was...

Daarna ging ik verder aan de slag om de rest van mijn panelen te gebruiken voor een tweede ren, waar ik ook Hazel dan kan inzetten.  Ze is ondertussen al helemaal opgeknapt.  Ze geniet weer van haar privileges die ze krijgt.  Ik heb geen bloed meer gezien in haar urine, ze eet, ze huppelt, ... Kortom, ze is een gelukkig konijn!!! 
 Hazel en Grietje liggen samen...

En dan de ganse binnenfamilie samen:
* mijn hangoren die in de keuken wonen: Flokje (links) en Speedy (recht)
* Hazel in de grote ren (zonder draad eronder)
* Hans en Grietje in de kleine ren (met draad tegen het graven)

En vandaag heb ik ze gewisseld van plaats, Hazel in de kleine ren en het koppeltje in de grote ren.  En om hen wat bezig te houden, heb ik de plastic buis erbij gelegd.  Altijd leuk om te zien hoe ze reageren, tot ze het door hebben dat ze er door kunnen lopen! En vooral Hans is er fan van!!!


 
Mooi snoetje hé, die Hans!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.