Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 27 november 2014

Nieuwsjes uit de opvang

Het was deze week een redelijk rustige week, niet te veel mailtjes om konijntjes op de wachtlijst te plaatsen, ook niet veel mailtjes om konijntjes te adopteren.  En de mailtjes die binnen kwamen, waren vooral voor vrouwtjes, en net nu hebben we bijna alleen maar mannetjes beschikbaar...
Maar we hebben uiteraard niet stilgezeten!

Eerst en vooral zijn we blij dat we weer een nieuw gastgezin bij hebben! Nathalie uit Oosterzele zal voor ons 1 of 2 konijntjes opvangen, en Galaxy is alvast mee verhuisd met haar, in afwachting van haar adoptie!
We hadden Galaxy eerst gekoppeld aan Poekie, om haar gedrag te verbeteren, aangezien ze bij momenten nogal knorrig kon zijn, en het was liefde op het eerste gezicht.
Normaal gezien gingen ze samen geadopteerd worden, maar omdat Galaxy op het moment van de adoptie besloot zich van haar beste kant te laten zien, werd alleen Poekie geadopteerd en komt er misschien binnenkort een ander vriendinnetje voor hem... Poekie had twee keer na elkaar pech bij het koppelen, want telkens bleek het zogezegde vrouwtje (volgens de dierenartsen) toch wel een mannetje te zijn... Dus dacht ik: derde keer, goede keer met Galaxy...

Poekie en Galaxy net voor het vertrek... Blijkbaar vond ze het absoluut niet tof om even in een binnenhok te moeten zitten en wachten op de adoptant...

Dat Dido en Lapino permanent bij mij blijven wonen omwille van hun tandproblemen, wisten jullie wel al. Maar we hebben ook beslist dat ze binnen mogen blijven wonen, nadat ze beide binnen bleven na de oorwonde van Dido.  Ze hebben de puppyren, maar als ik thuis ben, lopen ze los in huis, en dat vind ik ZALIG!  En 's avonds weer in hun ren, zodat Flokje en Kandra binnen kunnen 's nachts.  Zo is iedereen tevreden!  Ik vertel hier niet zo vaak over Dido, want ze heeft ook haar eigen Facebookpagina, waar ik regelmatig een update plaats over haar en vriendje Lapino!
Aan het smullen van de groentenfrietjes!

Herbert en Camille hebben ook al weer een weekje hun upgrade gekregen, namelijk een dubbel hok. Omdat ik het zo zielig vond om ze samen in één hok te houden, en we als opvang de konijnen toch zo ruim mogelijk willen huisvesten, heb ik dus twee hokken aan elkaar gekoppeld. Om het Camille wat gemakkelijker te maken omwille van haar loopprobleem, heb ik er een houten brugje ingezet, zodat ze makkelijk van de ene kant naar de andere kunnen huppelen. En zo te zien vinden ze deze upgrade wel heel leuk!

Verder zijn er nog twee nieuwe konijntjes binnen gekomen afgelopen dagen, namelijk Bien en Iggy.
Bien is ook een albino hangoortje, redelijk klein qua formaat, dat aan ons afgestaan is wegens medische reden en omdat ze echt wel eenzaam was. Bien heeft nogal last van haar lange tandjes, en omdat ze ten eerste cadeau gedaan werd, en ten tweede al een aantal keer bij de dierenarts is geweest voor vanalles en nog wat, werd beslist haar over te dragen aan ons.  Vorige week zijn we dan al langs geweest bij onze dierenarts voor een check van de tandjes, en er werd beslist om haar op 1 december hiervoor aan te pakken, en alvast de onderste tandjes bij te vijlen.  Vermoedelijk worden dan ook foto's genomen om te zien hoe haar toestand is, en dan kunnen we kijken of ze al dan niet uitgehaald gaan moeten worden of niet.  Maar het goede nieuws is: met een beetje geluk is ze al gereserveerd, voor een rammetje (dat eerst bij Poekie ging gaan, als vrouwtje) dat op date kwam voor een vrouwtje op de wachtlijst, die toch veel groter bleek te zijn dan hem... Tenzij er misschien een ander vrouwtje sneller op de proppen komt...
Het is geen sinecure om een mooie foto te maken van Bien, want ze zit niet zoveel stil als ik in de buurt ben!

Even leunen op haar bedje vol stro, en het is zo schattig om haar er in te zien liggen!


En dan hebben we Iggy.  Misschien ken je hem nog als Missy... We kregen een dringende mail van de eigenaars, met de melding dat het de laatste tijd niet meer goed botert tussen de konijnen, met sproeien, rijden en vechten tot gevolg... Ik stelde voor om Missy dan maar even mee te brengen, zodat we even konden kijken.  En ja hoor, toen ik hem uit de transportbox haalde, zag ik de roze flapjes al hangen... Missy blijkt dus wel degelijk een Mister te zijn helaas... Dedju, ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan.  Ze was nog jong toen ze hier aangekomen is, en ik moet me dan vergist hebben... Gelukkig is het maar één keer gebeurd dus, bij konijn twee dat in de opvang kwam, ook voorgehad (Beatle Bunny die bij gastgezin Els woont) maar toen was ik nog niet zo ervaren als nu... Dus twee foutjes op ruim 250 is me wel vergeven hopelijk, maar zou in feite niet meer mogen gebeuren!


Koekoek, ik ben niet nieuwsgierig hoor!


De koppeling van Damio is ook mislukt helaas, ook hier bleek de dame veel groter te zijn dan het rammetje, en hij kon haar ook niet echt "temmen"... Dus deze lieve kleine jongen is ook weer vrij ter adoptie...

Normaal gezien komen er eerstdaags ook een paar dames binnen, dus hopelijk kunnen die ook snel een huisje vinden en gekoppeld worden aan die eenzame gecastreerde heren... Hou onze blog zeker in de gaten, we proberen ze er steeds zo snel mogelijk op te plaatsen!

Helaas kregen we ook slecht nieuws binnen, dat Hector overleden is. Hij lag 's morgens plots dood...  Hij was nog maar een paar maand bij zijn nieuwe gezin, en was ook het eerste opvangkonijntje van gastgezin Wendy.  Jammer dat hem geen langere tijd gegund was bij zijn lief vrouwtje Bieke...
Slaap zacht, lieve Hector!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.