Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 12 september 2013

Ukkie, de vondeling

Gisterenavond rond 19u30 kreeg ik van Ann te horen dat er net een klein konijntje binnengebracht was. Blijkbaar was het helemaal doornat gevonden op straat, en heeft iemand zich over dit kleintje ontfermd.  Na het gedroogd te hebben, begon voor hen de zoektocht om het ergens heen te brengen waar ze er zouden voor zorgen.  Na heel wat "omzwervingen" kwamen ze terecht in een Aveve center, die ze doorverwezen naar ons.
Maar Ann stond met de handen in het haar, want door het werk had ze geen tijd om zich met het kleintje bezig te houden, en we hebben er ook geen ervaring mee.  Dus ben ik dan maar vlug naar Kortemark gereden om dit kleintje op te halen en te verzorgen.  Ik heb het Ukkie gedoopt, omdat het nog zo'n klein en onschuldig konijntje is.  Vermoedelijk is het gepakt door een kat en ergens achter gelaten, maar gelukkig waren de mensen er op tijd bij.
Ik haalde bij Ann een doosje met doekjes en het konijn op, en ik heb er voor vannacht ook nog wat konijnenhaar bijgedaan.  Ik heb hier nog de doos staan met het haar van Bonnie en Clyde, dus dit kon voor de gelegenheid dienen.  Na wat opzoekwerk kwam ik tot de constatatie dat het konijntje waarschijnlijk zo'n 2 weken oud is: de oogjes zijn open, maar de oortjes staan nog niet recht.  Aan die leeftijd beginnen ze ook geleidelijk aan vast voedsel te eten, dus ik voorzag ook een hoekje met klein hooi.
Dit is het nestje, die dan nog in een transportbox geplaatst wordt

Het mandje had ik meegenomen naar boven en naast bed gezet, en ik moet zeggen dat ik toch niet zo goed geslapen heb.  Ik lag meer te waken dan te slapen, en werd wakker van de geluidjes die hij maakte. Maar ik was alvast superblij dat het de nacht overleefd heeft.

Ukkie in een bolletje

Slapend Ukkietje

En vanmorgen zijn we dan op zoek gegaan naar passende melk voor het kleintje, want het had gisteren wel een beetje gedronken, maar niet genoeg.  Het is zeker een actief konijntje, want toen ik terugkwam, was hij uit zijn bakje gesprongen!  Gelukkig stond het nestje in een kleine draagbox, dus kon hij nergens naar toe. Ik heb nu ondertussen het nestje weer wat aangepast.
En Ukkie heeft daarnet ook al gedronken, helaas niet zoveel (1 ml), maar het begin is er!  Straks nog een keer een sessie en hopelijk dan ook weer een milliliter.  Uiteraard houden we jullie op de hoogte hoe het met dit kleintje gaat, en we duimen dat het goed gaat!

1 opmerking:

  1. Ooo Vicky, zo lief van jou dat je je zo goed over dit kleintje ontfermt. Ik zou net hetzelfde doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.