Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 17 september 2013

Op weekend met Ukkiepukkie (deel 2)

Waar is Ukkie???

Omdat we tijdens het weekend toch behoorlijk wat activiteiten gepland hadden, was het niet mogelijk om haar overal mee naar toe te nemen.  Maar ze zat wel telkens bij ons in de auto, om naar de andere plaatsen te gaan om te bezoeken.  Meestal nam ik haar dan vast en stak haar in mijn fleece om goed warm te blijven, de rest van de tijd bracht ze door in haar transportboxje in de auto, met een fleecedekentje onder en een beetje erover.  Ik zat er natuurlijk mee in om haar in auto achter te laten, maar gelukkig was het een regenachtige dag, waardoor het niet té warm werd in de auto.  Voor en na elke activiteit kreeg ze weer haar spuitje geitenmelk, en soms dronk ze zelfs al wat meer dan een milliliter. En 's avonds zette ik haar transportmandje in het kinderbedje die ook in onze kamer stond...
Bezig met haar te wassen

Maar op zondag was het weer een heel stuk beter, met als gevolg dat we buiten konden zitten voor het aperitief.  Omdat het toch ook een beetje zielig was dat ze de ganse tijd in het transportbakje moet zitten, en ze toch ook een stuk levendiger wordt nu, besloot ik om haar mee te nemen naar buiten.
We logeerden in een oude stal, en ook de eetbakken waren buiten te vinden.  Dus ik besloot om haar daar even onder toezicht te laten rondhuppelen, zodat ze ook haar spieren kan trainen.  En ze vond het superplezant, en we genoten ook van haar.  Zo grappig om te zien hoe ze probeerde te huppelen, en ik moest haar ook goed in de gaten houden, want ze kon er zelfs uitspringen! Ik besloot dan ook maar om even wat foto's van haar te nemen.  En in feite is ze in die paar dagen al weer een heel stuk veranderd.  Haar vachtje glanst mooi, en is stilaan ook van kleur te veranderen.  In het begin was ze pikzwart, maar nu is er meer en meer grijsachtig in te vinden.  Ook haar oortjes staan sinds zondag recht, wat dus betekent dat ze toen 2 weken oud was.  Maar ze doet het uitstekend, eet flink en we gaan ook stilaan proberen om haar meer loopruimte te geven, en ook wat zachte vaste voeding.
Vandaag is ze meegegaan naar school, maar liet haar ook in de auto zitten zoals op weekend.  En in de pauzes ben ik telkens gaan kijken hoe het gesteld was met haar, en meestal dronk ze ook weer ontzettend flink. Vanmorgen voelde ik wat raars aan haar poepje, want blijkbaar hing er een keuteltje aan haar poep die alles verstopte.  ik heb dit dan maar vlug verwijderd, en er kwamen spontaan twee keuteltjes mee, ook weer al wat groter dan een speldenkopje.  Hopelijk heeft ze er verder geen last van.  Maar ze eet ontzettend goed, dus laat ons inderdaad duimen dat alles goed blijft gaan, en dat ze stilaan ook meer zelfstandig vast voer kan beginnen eten.
En hier nog een heleboel schattige foto's van zondag...
Poepje...

Huppelpuppen!

Even poseren!

Ik krijg daar jeuk van!

Wat een steile muren!

De wereld verkennen

Even proeven wat er hier ligt



Strike a pose!

Cutie!!!!

Lief klein Ukkiepukkietje

1 opmerking:

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.