Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 9 oktober 2013

Ukkie in de peuterklas

Dinsdag en woensdag was Ukkie te gast in de peuterklas.  Het lager en kleuter is net naast de middelbare school waar ik les geef, dus het was geen enkel probleem om haar daar even te zetten. Ze is toch veel aandacht en drukte gewoon, dus ik dacht wel dat ze het perfecte konijntje zou zijn voor deze "job".
De kindjes waren natuurlijk helemaal in de wolken, en ik kreeg van de juf een paar leuke foto's doorgestuurd.  Je ziet gewoon de verwondering en liefde in hun gezichtjes, dus hopelijk leren ze inderdaad van jongsaf aan hoe om te gaan met dieren.
Ik heb ook wel nog een speciaal foldertje gemaakt om mee te geven met de ouders, om hen toch even te informeren dat het houden van een konijn veel meer is dan alleen maar eten geven, en dat ze ook 10 jaar kunnen worden, het best per 2, je niet laten verleiden door een té jong dier bij de dierenwinkel...  Hopelijk bereiken we op die manier ook weer een heel ander publiek, en denken mensen inderdaad twee keer na vooraleer ze een dier aanschaffen.
Even aaien mocht ook.

Dinsdag was er bij mij een lesuur weggevallen omwille van medisch schooltoezicht, en dan ben ik even vlug over en weer gegaan om een kijkje te nemen in de klas. Het was echt schattig om ze bezig te zien, en toen ik Ukkie even uithaalde, stond er meteen een hele grote groep rond me om haar te aaien.  Ik legde wel mijn ene hand op haar hoofdje, zodat ze vooral haar rug konden strelen, en mevrouwtje liet het allemaal gebeuren!
Deze twee meisjes waren helemaal in de ban van Ukkie!

Kijk dat snoetje, zo blij dat ze haar eten kan geven!

Er kunnen misschien nog foto's volgen van vandaag, daarvoor wacht ik nog even op een berichtje van de juf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.