Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zondag 6 oktober 2013

Moet er nog bloemkool zijn???

Mijn schoonpa kwam van de week langs met het nieuws dat er dichtbij hun huis een groot veld met bloemkolen staat, en ze waren al begonnen met de bloemkolen te oogsten.  En omdat die planten nu eenmaal ook veel bladeren hebben, die toch maar op het veld blijven staan, besloot ik om vandaag even langs te gaan om wat bladeren te plukken voor de konijnen.  Nog niet alle bloemkolen waren geoogst, dus daar bleef ik mooi van af, maar de planten waar de kool al was uitgesneden, heb ik dus de mooiste bladeren van getrokken.  Ik denk dat ik met moeite een 20-tal planten onder handen heb genomen van dat supergrote veld, dus ik denk dat ik straks of morgen toch maar nog een keer zal langsgaan.
Ik vulde twee grote manden met deze supergrote bladeren, en legde ze al wat te drogen op de tuintafel buiten in het zonnetje. 
Een serieuze hoop hé! Wordt weer smullen voor de konijnen!  Maar omdat teveel kool geven ook niet goed is omwille van gasvorming, besloot ik maar om te proberen de bladeren te drogen.  Ik verwijderde wel het groen van de nerven (die zijn te dik en drogen niet goed), en zette dat in de gewone oven op 80°. En dit moet absoluut niet lang inzitten hoor, in 1 tot 1.5 uur zijn de blaadjes helemaal knisperig.  En bovendien gaan we zorgen dat we met deze gedroogde bladeren ook setjes maken met onze andere gedroogde groenten en fruit, en dit te koop aanbieden op de beursjes die we gaan doen!
Soms vind ik het jammer dat ik zelf geen konijn ben om van dit lekkers te smullen!!!

1 opmerking:

  1. Ik ben wel op 11november bevallen van een flinke dochter ,maar niet van een konijntje!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.