Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 24 oktober 2013

Ukkie, het binnenhuiskonijntje (deel 2)

Omdat een ren in het midden van de living toch gelijk niet zo praktisch is (o.a. voor het poetsen), heb ik besloten om de ren te verhuizen naar de keuken.  Tussen de keukentafel en de muur en het raam paste het perfect.  En het geheel werd een beetje aangepast, namelijk haar kleine toiletbakje werd vervangen door de plasbak van Speedy. Ik had ooit een rieten mandje op een staander gekocht, zodat de binnenkonijnen er hooi konden uit eten, dus dat zette ik er ook maar nog bij.  Tussen de bakjes nog een zacht matje, en ook haar houten doosje mocht niet ontbreken!  Ik vind haar nog te klein om haar de volledige vrijheid te geven in de keuken en de living, dus doen we het dus even zo.
Zicht op de ren

Ukkie staat altijd te wachten als ik voorbij kom

Dan zit ze zo op haar houten bakje

Ik wil AANDACHT!!!

En het leuke is: ze is helemaal zot van het mandje, want ze ligt er graag in te soezen, dat zal je wel zien aan de komende foto's!!!  Mijn kleine meid is al weer heel veel verandert in tussentijd, van een pikzwart ukkiepukkietje toen ze hier toe kwam op 10 dagen oud, tot een klein pluizenbolletje met lang haar aan de poep en de snoet, met meer grijs en witte tinten.  Gisteren vond ik zelfs dat er hier en daar wat bruinkleur te zien was in het zonnetje
Ik vind mijn mandje leuk!

Mijn bedje is wel wat aan de kleine kant hoor!

Maar het ligt wel lekker!

Helemaal in een bolletje...

Is het geen schatje?  Na de dood van Speedy hebben we besloten dat ze bij ons mag blijven wonen als echt binnenhuiskonijntje, en ik ben er zeker van dat het ook een heel aanhankelijk nijntje zal worden.  Uiteraard zal ze nooit de plaats kunnen innemen van mijn allergrootste lieveling Speedy, maar aangezien ik voor haar haar mammie ben, wil ik dat ook in de toekomst blijven doen, zorgen voor mijn kleine meisje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.