Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 29 oktober 2013

De tijdelijke opvang bij Vicky

Herfstvakantie... maar bij mij is het vooral een werkvakantie.  Gisteren ben ik al vol goeie moed erin gevlogen om te werken en alles weer een beetje in orde te krijgen.  Zo ook de organisatie van de konijntjes, want zoals je al hebt kunnen lezen, zitten er ook meer konijntjes dan gebruikelijk bij mij. Door de wateroverlast in de stallen van de opvang te Kortemark, hebben we er dus tijdelijk voor geopteerd om ook de konijntjes die bij mij binnenkomen, even bij te houden tot we een oplossing gevonden hebben voor alles.

In de keuken zitten op dit ogenblik het oudste en jongste konijn van mij.  Omdat Wollie precies niet echt zindelijk is na haar behandeling voor de maden, heb ik haar in de ren van Ukkie geplaatst.  Het is niet leuk om telkens achter haar aan te lopen om de vele plasjes en keutels op te kuisen, dus moet ze vanaf nu op een minder grote plaats zitten dan te mogen rondlopen in de keuken en living.  Vind het ook jammer voor haar, maar er is niet veel anders aan te doen. Het was nochtans leuk om weer een konijntje in huis te zien rondhuppelen...
En aangezien Ukkie nog te klein is om deze vrijheid te krijgen (tijdens het opzetten liep ze rond, maar ik moest in de gaten houden dat ze nergens tussen of onder kroop natuurlijk), dus maakte ik een extra rennetje voor haar. Iets kleiner dan dat van Wollie, maar ik heb haar nog niet horen klagen!  Uiteraard moest haar mandje er zeker instaan...
In de keuken, tussen de tafel en de muur

Ukkie op haar favoriete plaatsje (zolang ze er nog inpast)

En dan de tweede plaats, waar ik de konijntjes van de opvang plaats, is de garage.  Ik heb geprobeerd om alles zo goed mogelijk te reorganiseren, zodat ik veel konijntjes op een kleine plaats kan zetten, en dat betekent dus stapelen... Op deze manier huisvest ik dus op het ogenblik 5 konijntjes, waarschijnlijk op dezelfde oppervlakte als één ren bij Ann in Kortemark.  Maar ik probeer hen, van zodra het weer het toelaat, ook wat buiten te laten huppelen in de buitenren.  Op de tafel zitten op dit ogenblik Paige en Mango en dan tegen de poort in het grootste hok zitten Orion en Nepal.  Onder de tafel staat heel wat eten en dingen van de sponsers, en dan voor de tafel staat het hok van Grace, die meestal overdag mag huppelen in de garage en/of de tuin.

En dan tenslotten buiten... Omdat Hazel niet meer in de grote buitenren kon blijven, omdat ze geterroriseerd werd door de andere konijnen, werd ze apart gezet in een hokje dicht bij het terras.   Maar dan kwam Flokje erbij deze zomer, omdat hij niet meekon met Speedy op vakantie, en ze allebei laten lopen in de tuin was geen optie, omdat Hazel zich niet kan verdedigen tegen de katten die hier soms komen.  Dus ja, het werd een hok met een rennetje aan, met dan later nog een houten ren om hen toch iets meer loopruimte te geven.  En dan tegen deze rennen werd met de metalen panelen nog een buitenren gemaakt voor de logeetjes van de opvang.

En sinds zaterdag staat er nog een buitenren bij, waar de Franse hangoor Quinn in verblijft op dit ogenblik. Typisch Belgische bouwstijl van kotje en hokje en zo meer.   Geen wonder dat Wim het zo stilaan een beetje beu aan het worden is, want toegegeven, het is inderdaad alles behalve een aangenaam zicht...
Maar we proberen tot een goede oplossing te komen, zodat alle partijen (ikke, Wim en de konijnen) tevreden zijn met de situatie, dus er wordt aan gewerkt!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.