Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 8 augustus 2013

Update van Speedy en Vlekje

Met Speedy gaat het intussen al een stuk beter, maar hij is nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn.  Hij heeft al minder last van een natte kin, maar toch vind ik hier en daar een klein plasje speeksel op de grond. We zijn ook al een kleine week overgeschakeld van zijn papjes naar fijngesneden groenten en fruit, en dat lukt wel behoorlijk voor hem om op te knabbelen. In het begin ging het vlot, maar dan slabakte het weer een beetje.  En mijn oplossing was dan om er wat kruimels in te vermengen (hij eet dat doodgraag, maar mag niet te veel graanproducten eten omwille van zijn tere darmen), en dan ging het wel supersnel naar binnen. Geleidelijk aan probeer ik ook de stukjes wat groter te maken, maar dan is het voor hem blijkbaar een stuk moeilijker, dus maak ik elke morgen en avond zijn bordje/potje met groentjes en fruit!
 In een bordje vlogen alle stukjes de verkeerde richting uit, dus nu krijgt hij de stukjes in een potje...
Zie hem smullen!
En verder is hij behoorlijk actief... Hij huppelt ook weer graag buiten rond, en vrijdag zat hij bijna de hele dag in het grote binnenhok... Ik had de bovenkant afgedaan, zodat Polly nog een beetje in de tuin kon (bij gebrek aan een ren voor de logees, want die is ingenomen door Hazel en Flokje...), en blijkbaar herinnerde hij dat hij op zijn vakantie-adres daar in moest wonen. En hij had ook een stuk boterham gevonden, waar hij het ganse huis eerst mee rondgehuppeld heeft voor hij er begon aan te knabbelen.  Ik heb hem maar laten doen, want ik ben al blij dat hij eet, en het maakt me in feite weinig uit wat hij dan eet... En het harde brood was ook wel nog goed om zijn tandjes verder af te slijten.
En Speedy is ook nog altijd supergoed in bedelen... Als we aan tafel zitten te eten, komt hij altijd tussen ons in, staat op zijn achterpootjes en kijkt dan superzielig.  En hij weet dat hij van mij altijd wel wat krijgt, stukje groente (hij heeft zo ooit ook al stukje kip en vis gegeten!), of wat aardappel, en hij lust zelfs pasta!  Hij at op een avond zelfs 4 stukjes penne uit mijn pastasalade en eergisteren ook een paar slierten spaghetti.  Het is en blijft ons zot huiskonijn!!! Ben al blij dat hij er weer goed aan het doorkomen is, en ik laat er zelfs een weekje vakantie in Zwitserland voor vallen om voor de konijnen te zorgen.

Vlekje zat sinds maandag in huis, omdat ik haar maandag helemaal suf vond in haar hok.  Normaal gezien is ze de actiefste van de hoop, en komt ze onmiddellijk als ze eten krijgen, maar nu zat er eerst geen beweging in.  Had veel moeite om haar uit het hok te halen, en heb haar dan meteen in de frisse garage gezet.  Uiteindelijk toch maar naar de DA geweest voor de zekerheid, en daar kreeg onze flinke dame van 4.8 kg een spuitje met vocht toegediend en een middel om de temperatuur te laten dalen.  Ze was gans de dag nog altijd suf en uitgeteld, maar al het groenvoer dat ik gaf, was altijd flink opgeknabbeld.  Elke dag ging het een stukje beter, en vandaag was ze heel actief in het té kleine binnenhok voor haar, dus besloot ik maar om haar weer buiten te zetten bij de rest.  Amai, was me dat een vechtpartij tussen Holly en haar, normaal gezien zijn dat twee handen op één buik.  Maar dus die 3 dagen apart zitten heeft hen geen goed gedaan.  Ik wilde ze uit elkaar halen, en plots was mijn hand vol bloed... Blijkbaar had Holly al een stuk uit Vlekje's oor gebeten! En nog een stuk haar van de oorschelp ook, waardoor een dikke ader zichtbaar is.

Ondertussen is de rust toch al een beetje weergekeerd in het hok, hoewel Vlek en Holly dus nog gaan moeten uitmaken wie de "baas" is van de konijnenren... En Praline, die trekt zich van heel die heisa niet veel aan, die is gewoon blij om hier te wonen!

1 opmerking:

  1. Dat Speedy'tje maar vlug opnieuw de oude is, zo'n lief knuffelbeertje. Arm Vlekje, hopelijk geneest haar wonde vlug en laat Holly haar wat met rust.

    BeantwoordenVerwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.