Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 27 augustus 2013

Amazing Grace

Grace verblijft ondertussen al een weekje in Oostkamp, waar ze "in therapie" is voor haar agressief karakter. Van zodra je je hand in het hok steekt, of groentjes erin doet, begint ze te grommen en zelfs aan te vallen of te bijten... Niet ideaal dus om haar ter adoptie aan te bieden.
Ik probeer zoveel mogelijk met haar bezig te zijn, te praten als ik voorbij kom in de garage, af en toe te aaien, en ik moet toegeven, het gaat ondertussen al een heel stuk beter.  Mijn hand begint ze al meer te aanvaarden als zijnde iets dat haar begint te aaien, maar het groenvoer wordt wel nog aangevallen.  Ik had gehoopt dat ze dit als eerste zou laten vallen, omdat ze dan "indringers" associeert met eten, maar dat is nog niet het geval.
Maar we boeken vooruitgang, en dat is het belangrijkste!  Als ik haar aai, zit ze soms nog wat te knorren en te piepen, maar het is niet meer altijd.
Knabbelen aan een grassprietje
Bovendien heb ik haar gisteren voor het eerst losgelaten in de grote afgeschermde tuin.  Eerst werd enkel het terras verkend, maar al gauw ging ze alle hoekjes en kantjes gaan onderzoeken.  En ze zag er voor het eerst echt megagelukkig uit, ze rende en crosste in het gras en maakte zelfs af en toe een binkie!  Ze is wel nog wat bang voor de andere konijnen (die achter afsluiting zitten), maar ik heb de indruk dat het een steeds gelukkiger konijn aan het worden is.  Zo heeft ze gisterenmorgen en gisterenavond telkens ongeveer een uurtje mogen rondhuppelen, en ze vond het fantastisch!
Ziehier een aantal leuke sfeerbeelden!

Tof hoor zo huppelen!

Flokje vindt de nieuwkomer toch maar niets...

Aan het genieten!

Op het einde van de loopsessies kon ik haar gelukkig nog makkelijk pakken, gewoon kwestie van in haar blinde hoek te gaan staan zodat ze me van achter niet ziet aankomen.  Ze laat haar gewillig doen, en dan wordt ze onderworpen aan een knuffelsessie van een paar minuten. Dus op zich is onze Grace wel een lieve dame, alleen vindt ze het dus allesbehalve tof om opgesloten te zitten in een hok... Zelfs in de rennen van de opvang kon ze niet aarden.  Dus Grace zou zeker moeten verhuizen naar een plaats met veel loopruimte, en eventueel een vriendje of vriendinnetje, maar aangezien het een pittige dame is, zal de koppeling ook niet evident zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.