Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

vrijdag 16 augustus 2013

Torticollis bij konijnen (deel 3)

Het tweede konijn die te maken kreeg met torticollis was Brownie, zoon van Pluisje.  Ik vermoed dat de bacterie ook van moeder op kleintjes kan overgegeven worden.  Brownie werd hier geboren op 17 januari 2006.
Ergens begin januari 2010 vond ik dat Brownie nogal vreemd deed in zijn ren, omdat hij precies moeite had met het bewaren van zijn evenwicht. Toen ik bij hem kwam in de ren, zag het er precies uit zoals bij Pluisje en haar middenoorontsteking: een schuin hoofdje.  Na een bezoekje aan de dierenarts kreeg ik 10 spuitjes (antibiotica denk ik) mee + Panacur, en hij vroeg of ik dat zelf wou doen.  Ik zag het niet zitten om elke dag weg en weer te rijden voor enkel een spuitje, dus ik heb toen geleerd hoe ik dat moest doen.  Sindsdien doe ik alle inentingen bij de konijnen zelf.
Helemaal opgerold
Samen met "verpleegster" Speedy

Hij verbleef dus ook hoofdzakelijk binnen in de periode van de inentingen, maar ik plaatste hem elke dag ook even in de ren, zodat hij niet zou vervreemden van de andere konijnen.
Na een 10-tal dagen was hij er weer goed bovenop, en stond zijn hoofdje wel wat schuin, maar hij kon er goed mee overweg.
En nadien heeft hij er geen last meer van gehad.
Brownie is vorig jaar, op 5 augustus 2012 in mijn armen gestorven, net toen we terug waren van reis.

1 opmerking:

  1. Arm diertje toch. Het moet je heel veel pijn gedaan hebben hem te laten gaan in je armen. Je hebt hem de allerbeste zorgen en het allerbeste leven gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.