Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 22 mei 2013

Weer wat nieuws over Miss Albino

Het baarde me toch wat zorgen dat Miss Albino twee grote potten water drinkt op een dag.  Het is natuurlijk wel een groot konijn, maar drinken zouden ze niet zoveel mogen doen als ze ook veel groenvoer krijgen...
Gelukkig is ze nu al een stuk rustiger, want in het begin gromde ze, en chargeerde ze.  Maar met wat geduld én voer (om in mijn hand te houden als die in het hok ging, zodat ze wist dat mijn aanwezigheid in de kooi niet erg is) is de situatie dus serieus verbeterd!
Vorige week dinsdag mocht ze dan ook nog een beetje rondhuppelen in de zetel terwijl ik wat TV aan het kijken was, en ze had er niets beters op gevonden dan de kamerplant een beetje te snoeien!!!
Ik vond het ook wat vreemd dat ze bijna gaat liggen om haar te wassen, maar volgens de DA is dat misschien een gewoonte van in een te laag hok te zitten waar ze niet rechtop kon staan.
Normaal gezien zou Ann haar komen oppikken, maar ik wou toch nog even langs de dierenarts voor een checkup ivm het vele drinken.
Zo gezegd, zo gedaan, ik vertrok woensdag tijdig naar de DA voor het spreekuur, maar er waren al een paar wachtenden voor me, en daar ook een beetje verteld over de opvang. Wonder boven wonder was ze daar héél rustig en ging zelfs een paar keer languit liggen.  En toen was het aan ons, en moest er bloed genomen worden, omdat enkel zo een nierprobleem naar boven kan komen.
Maar bij konijnen is dat makkelijker gezegd dan gedaan!  Eerst proberen zonder verdoving, omdat de aders dan iets makkelijker te vinden zijn, maar dat lukte niet.  Dus dan maar wat lichte verdoving en wachten tot ze suf genoeg werd.  Uiteindelijk lukte het om wat bloed van haar af te tappen, en kreeg ze een anti-verdovingsmiddel om terug wakker te worden.  En ik mocht pas vertrekken toen ze weer helemaal goed rechtop kon zitten.  Ik heb er uiteindelijk lang mee bezig geweest, en had toen ook nog workshop 's avonds, maar alles kon zonder problemen verlopen.
Miss Albino was wel nog altijd wat slaperig, maar ze zag er zo schattig uit!!!
Ik heb haar dieet ondertussen wat aangepast, en alvast weinig korrels gegeven, maar des te meer brood en groenvoer.  Af en toe heeft ze nu wat slappe keutels (gisteren ook een beetje) maar we houden haar nauwlettend in het oog.
Ik liet haar ook wat buitenhuppelen in de tuin, en dat vond ze fantastisch.  Blijkbaar klikte het ook wel met Flokje, want ze huppelde twee dagen na elkaar spontaan naar binnen toen hij besloot dat hij genoeg buitengespeeld had. En daar was ik meer dan blij mee, want dan moest ik niet gaan jagen om haar te vangen!
En op vrijdag mocht ik dan ook bellen voor de bloeduitslag. Blijkbaar zijn de waarden voor de nieren allemaal normaal, dus het kan alleszins daar niet aan liggen.  We moeten haar gewoon goed in de gaten houden, want het zou eventueel ook te maken kunnen hebben met kanker aan de eierstokken of baarmoeder. Gelukkig is ze nu al een stuk minder schuw dan in het begin, en had ze rap door dat we alleen het beste met haar voorhadden.  En nu is het zelfs een echte knuffelkont geworden, telkens ik haar hokje passeer, staat ze al te wachten om geaaid te worden!!!
Ondertussen is ze gisteren verhuisd naar Ann, waar ze eerst een beetje mag wennen in de binnenren met Nina, Floortje, Isis en BeatleBunny. Hopelijk kan ze dan snel naar buiten als het weer iets minder nat is, waar ze dan permanent mag blijven wonen!!!

3 opmerkingen:

  1. Hebben jullie EC al in overweging genomen? Dit zou een beginstadium kunnen zijn.. Een snelle opstart van een behandeling met Panacur is dan een vereiste.

    Ivm het brood: dat ou ik niet doen, het is verre van ideaal voedsel ivm het maagdarmsysteem van konijntjes. Vandaar misschien dan ze slappe keutels heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben met haar naar mijn DA geweest, die aangeschreven staat als konijnkundig, en ben er altijd heel tevreden van geweest.
      Ze heeft geen melding gemaakt van EC, gewoon dat het dus een kanker kan zijn op haar geslachtsorgaan, maar dat is natuurlijk ook niet met zekerheid te zeggen nu.
      De slappe keutels komen hier soms wel voor bij konijnen in transit die op nieuw voer gezet worden, dit was enkel zo de eerste 2 dagen en was toen weer helemaal in orde.

      Verwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.