Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 14 mei 2013

Een albino in the house

Gisteren belde Ann me op met de melding dat er iemand nog een konijn zou brengen.  Ann was niet thuis, maar ze waren er al mee onderweg, dus konden ze het konijn bij mij afleveren.
Blijkbaar is het een groot albino konijn dat een tweetal maanden terug gevonden werd aan het station van Kortrijk, en blijkbaar ook serieus ondervoed.  De dame die het konijn bracht, heeft haar in die tijd verzorgd, maar het was onmogelijk om het nog langer bij te houden. En zo kwam ze dan bij ons terecht, want ze kon het ook niet over haar hart krijgen om het weer vrij te laten in de vrije natuur...
Volgens de vrouw had ze het konijn laten zien aan iemand die er verstand van had, en die zei dat het een mannetje was, maar ik heb het dan maar nog even voor de zekerheid gecheckt, en het is dus wel degelijk een vrouwtje.
Ik weet niet wat ze allemaal heeft meegemaakt, maar het is een getraumatiseerd konijn. Van zodra ik mijn hand in de kooi stak om haar even te strelen of eten te geven, zit ze te piepen en te grommen en valt ze aan... Daarom hebben we beslist om haar in de opvang te houden en bij de rest van de konijnen van Ann in de buitenren te laten wonen.
Ik moest haar verder ook even checken, want ze had ook heel wat loszittende plukken haar en wat knoopjes, die ik zo goed mogelijk heb proberen te verwijderen.
Ze staat sinds gisterenavond bij ons in de living, en telkens ik er voorbij kom, probeer ik even wat te zeggen tegen haar, en geef ik haar ook telkens aaitjes.  Dit lijkt allemaal behoorlijk te lukken, zonder dat ze nog veel aanvalt en doet.  Maar je ziet dat het al heel wat moet meegemaakt hebben, misschien wel slaag gekregen voor ze werd gedumpt...
Ik heb haar gisteren ook maar even op mijn schoot genomen om te knuffelen.  Ze liet het behoorlijk toe, maar huppelde liever zelf rond en ging dan wat rusten in de longchair...
Toen het konijn gevonden werd, was het blijkbaar serieus ondervoed, en ook nu eet en drinkt ze massaal veel.  Maar ik heb de indruk dat ze er verder goed gezond uitziet en is alert, dus ik denk wel dat ze het ontzettend leuk gaat vinden bij de andere konijnen in de buitenren!

1 opmerking:

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.