Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 28 mei 2013

De buitenren bij Vicky

Aangezien het gisteren nog behoorlijk weer was, en ik eindelijk verder wou werken in de konijnren, heb ik de koe maar bij de horens gevat.  Ik slaagde erin om het grote hok alleen te verschuiven, en dan aan de slag te gaan...
Onder het hok lagen eerst matten van synthetisch gras, maar zoals je kan zien, alles behalve hygiënisch en niet zo makkelijk in onderhoud... Dus hebben we dan maar de matten in de tuin gezwierd, en dan begonnen met tegelen.  Trouwens, de planken tegen de draad zorgen ervoor dat de konijnen nog een extra slaapruimte hebben, die droog en uit de wind is.
Ik moest nog een tegeltje halen in de ren van Hazel, zodat ik allemaal gelijke tegels hier zou hebben.  En Spookje moest het werk natuurlijk weer inspecteren! Ik ben uiteraard geen professionele tegelleggers, dus het ligt niet allemaal waterpas, maar da's niet ideaal om te doen omdat er al draad onder de aarde zit en ik die niet kan uithalen...
Mevrouw Praline bleef meestal wel rustig in de ren zitten, terwijl de anderen aan het ravotten waren in de grote tuin.  Ze bleef het liefst in de buurt van de vertrouwde dingen, zoals de mat.  Veel van het synthetisch gras is er niet meer te zien, want het hangt in feite voor haar en uitwerpselen... Hoog tijd voor een grote schoonmaak dus.
En dit is dus nadat mijn man en ik het hok teruggezet hadden op de tegeltjes. Op die manier zal het ook wat makkelijker zijn om alles proper te houden hoop ik.

En dit is nu het voorlopige eindresultaat!
Onder de houten hokken liggen dus tegeltjes.  In het grote hok toch nog een afgespoeld tapijtje gelegd, zodat hun plastic bakje gevuld met hooi (bovenkant van een kattenbak) niet verschuift als ze op de verdieping willen springen. De tussenschotten binnenin zijn weggedaan voor de zomer, zodat ze alle ruimte hebben om te liggen en te eten (hun korrels + broodkruimels)
Ook onder het afdakje (gemaakt van 2 stukken ren en stuk van de plastic serre die we ooit hebben gehad) ligt weer een stukje synthetisch gras, ik vermoed dat dit aangenamer ligt dan gewoon de aarde... Op de tegeltjes staat ook één van hun drinkbakken en heb ik de grote tak een keer omgedraaid zodat ze aan de andere kant kunnen knagen.

En Hazeltje zit nog altijd apart in haar grote hok met ren in het gras.  En zo te zien heeft ze geen last van het feit dat ze nu niet met een konijntje samenwoont, want ze amuseert zich in haar eentje door te huppelen, te rusten, op het bakje onder de trap te zitten of er hooi uit te prutsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.