Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

maandag 1 april 2013

The story of Bonnie & Clyde (part 4)

Ik was vandaag zo aan het denken aan een manier om zowel Bonnie als Hazel een beetje te laten rondhuppelen vandaag, want ik vond het zo zielig om ze in hun kleine hokken te laten zitten.
Dus kwam ik op het idee om de twee eenzame konijntjes aan elkaar te koppelen...

Een neutrale plaats in de keuken, een mandje en twee konijnen, dat was het recept.  Ik zette ze allebei samen, en wonderwel waren er geen problemen.  Soms klikt het, soms klikt het niet bij konijnen, maar blijkbaar klikt het tussen die twee getraumatiseerde konijntjes.
En heb ik er dan maar een uitgebreide foto-sessie aan toegevoegd, nog meer foto's vind je op de Facebookpagina.
Het was zo schattig om ze zo samen te zien.  Ze waren niet meteen de dikste vrienden, maar ze vielen elkaar ook niet echt aan, en dat is al een goede basis voor het koppelen.
Flokje vind het niet zo tof dat hij de ganse dag buiten moest spelen, maar hij moet niet klagen, want heeft de ganse tuin tot zijn beschikking!

Bonnie gaat ook af en toe, stapje voor stapje, op onderzoek uit.  Waarschijnlijk heeft ze nog niet te veel kunnen rondhuppelen, want ik het begin liep ze precies nogal vreemd...

Onze kleine pluizenbol!

Waar zijn die andere konijnen nu???

Ik ga me vlug maar verstoppen voor die leeuw buiten!!!

Wastijd!!!!

Ook de pootjes krijgen een wasbeurt!

En na een ontspannende rondhuppelsessie was het ook tijd voor het serieuze werk, namelijk het trimmen! Ze heeft een stuk minder klitten dan haar voormalige vriendje, maar toch moesten we met de tondeuse grote stukken afscheren...

Nog niet helemaal klaar, maar toch al weer een stuk beter!
Dit is was ik van haar heb geknipt.  Het onderste stukje kwam vanonder haar kin.

En daarna was het tijd om uit te blazen!!!

Ook Clyde hebben we vandaag wat laten huppelen in de buitenren, ver van de andere konijnen.  Hij had het echt wel naar zijn zin zo te zien.  Maar blijkbaar vonden de mannetjes Clyde en Flokje elkaar niet zo tof...

En ik was ook net op tijd om nog te zien dat Clyde blijkbaar probeerde te ontsnappen, maar hij raakte verstrikt in het net dat er uit veiligheid overgespannen is.  Dan mocht hij terug naar binnen.

En omdat het zo goed klikte tussen de meisjes, mochten ze verhuizen naar het grote hok.

Dus zoals je ziet en hoort, het gaat elke dag een beetje beter met deze lieve konijntjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.