Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 30 april 2014

GOED TERECHT: Kandra

Kandra is één van de vondelingen die we dit jaar al binnenkregen.  Gevonden in een tuin nabij het Sterrebos in Roeselare, en ze kon vrij snel gepakt worden.  Uiteindelijk hebben ze haar dan bij onze opvang binnengebracht op 27 maart.
Miss Molhoop


Ik had al snel door dat het een specialleke was.  Ze zat eerst in de buitenren tussen de hokken, maar ze vond een manier om te ontsnappen. Maar toen Flokje haar niet duldde op zijn territorium, keerde ze altijd spontaan terug door de smalle opening tussen het hok en de draad... Tijdens haar ontsnappingspogingen, kwam ze ook vaak aan de deur zitten, en kwam spontaan binnen toen ik de deur open deed...
Ze had al snel mijn hart gestolen, want ze vertoont heel wat gelijkaardig gedrag als mijn allerliefste Speedy. Ze ziet er helemaal anders uit, maar volgens mij is ze ofwel zijn reïncarnatie ofwel is ze door hem gestuurd!
Tijdens de paasvakantie waren we een weekje weg, en liet ik haar ook gewoon rondlopen in de tuin.  Mijn schoonpa kwam elke dag langs, en vond het vreemd dat er plots keutels te vinden waren in de living... Ze was gewoon meegeglipt naar binnen, en hij had het niet gezien! Ik vond het een beetje klinken als "revenge of the black pearl(s)" LOL!


Op verkenning in de living

Bunnyflop in de zon bij het raam
Helemaal weg van deze wereld

Is het geen schatje???

Vorige week was ze ook vermist...  Ik overal gaan kijken, binnen en buiten, nergens te zien. Ik begon al wat te panikeren, maar al gauw zag ik de plant op het terras bewegen!  Ze heeft haar favoriete plaatsje gevonden, onder de plant in de plantenbak!  Dus als ik haar nu niet meer vind, weet ik meteen waar ik moet zoeken!
Camouflage!

Betrapt!

Met haar superlief snoetje!

Kiekeboe!

Sinds de komst van Kandra heb ik wel gemerkt dat ik een huiskonijntje wel serieus gemist heb.  Net als Speedy komt ze flink naar binnen, huppelt overal rond, geniet ten volle met haar aaitjes en ligt graag dichtbij me als ik op de computer aan het werk ben!
Speedy lag hier ook heel graag!

Miss Attitude!

Ze heeft het hier goed naar haar zin, want heel wat foto's van haar zijn in languitliggende positie!  Ze is hier natuurlijk met haar kont serieus in de boter gevallen, en ik moet nog bedenken hoe ik haar in de keuken kan laten wonen met Flokje, zoals het vroeger was met onze leeuwenkop en Speedy...  We gaan waarschijnlijk wel een beetje moeten reorganiseren, maar dat zal ook wel lukken!
Terug op de aarde van een molshoop

Wat een prachtmeid!

Kopje plat na een paar aaitjes!

Haar relatie met Flokje gaat steeds beter en beter.  Het is nog niet meteen de grootste liefde, maar ze kunnen al zonder problemen in elkaars buurt komen zonder dat Flokje haar aanvalt (doet hij met alles en iedereen die in zijn territorium komt).  Dit zijn de eerste foto's die ik van hen samen heb kunnen maken! 
Liefde is... samen knabbelen!

En aangezien mevrouw Praline er niet meer is, en ik zoveel liefde terugkrijg van mijn prinsesseboontje, hebben we beslist dat ze hier mag blijven!  Mijn man is er stiekem ook helemaal weg van, want ze lijkt op één van zijn vroegere konijntjes Blacky (was een zilvervosdwergje). Toen ik vorige week ziek was, bracht hij haar zelfs mee naar boven om te knuffelen in bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.