Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 19 april 2017

Veel binnengekomen konijntjes...

De laatste 3 weken in de opvang zijn behoorlijk hectisch geweest, veel vakantie heb ik helaas niet gehad... Zo druk zelfs dat er van berichtjes over het reilen en zeilen in de opvang helemaal geen tijd was...
De woensdag voor de paasvakantie zijn we op interventie geweest bij iemand met een mentale beperking die 2 konijnen had gekocht... Uiteraard verkeerd advies meegekregen, en 2 konijnen met verschillend geslacht, dus hoef ik er ook geen tekeningetje bij te maken met het vervolg van het verhaal...
Zo'n 22 konijnen zaten in een donker tuinhok in verschillende kleine, vuile, vieze hokken.  Hij had ze wel proberen op geslacht te steken, maar dat was hier en daar helaas toch ook mislukt... Ik moest gewoon mijn mond houden, omdat ik wist dat ik anders wel eens serieus uit mijn sloffen zou schieten, gelukkig deed Roos het grootste deel van het gesprek, en ik nam gewoon de konijnen aan en stak ze in de transportboxen..  Ik had er 5 mee, omdat het oorspronkelijk zou gaan om 13 konijnen uit een nest (zo was mij via de begeleidster gezegd...) maar eenmaal daar waren het dus konijnen van verschillende leeftijden...
Dus zoveel mogelijk van de konijnen meegenomen (17 stuks in totaal...), helaas wou hij er toch nog een paar zelf houden, en hopelijk begint het verhaaltje niet van vooraf aan... Maar we hebben duidelijk gezegd: als er toch nog nestjes zouden komen, dat we alles meenemen zonder boe of ba! Maar 17 konijnen in één keer is wel weer een record, en voor een kleine opvang als wij niet altijd evident om te huisvesten, maar moeilijk gaat ook!
5 transportbakjes met overal een paar konijnen in...

Lexxi op haar gemak op mijn schoot in een doos


Newton de ram alleen 

Een paar van de jonge mannetjes samen

Een paar van de vlindertjes samen

De groep met dames, helemaal uitgehongerd...
En maar blijven eten...

Ook de groep met mannen had grote honger

De rammetjes zonder ballen konden 's anderendaags verhuizen naar Kelly
 in afwachting van  hun castratie

Het kleinste konijntje Pernukkeltje ging mee met Roos voor verdere opvolging

En tijdens dat de groep hun buikjes rond smulden, zetten wij alles op alles om de hokken proper te maken om ze mooi te installeren, in de flat en een aantal buitenhokken...

De jonge rammetjes hebben veel steun aan elkaar en hebben we gelukkig kunnen samen laten, zonder dat er gevechten van kwamen

Ook de dames kunnen genieten van een mooi ruim, proper hok met veel lekkers!

Morgen even een update...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.