Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zaterdag 25 juli 2015

Jinja (the Ninja)

We kregen maandag een mailtje binnen van iemand die melding maakte van een ziek konijntje in quarantaine in een dierenwinkel.  Ik besloot om sowieso eens langs te gaan met foldertjes en dergelijke en dan vroeg ik aan de bazin of ik eens dat konijntje mocht zien.
Het bleek om een jong diertje te gaan (geboren in juni 2015) met een schuin pootje. Ze hadden al contact opgenomen met hun leverancier, en het konijn zou dus terug moeten gaan naar de fokker, en ik hoef er uiteraard geen tekening bij te maken wat er dan met dit konijntje zou gebeuren...
Ik had veel overredingskracht nodig om het konijntje mee te krijgen, ik heb het uiteindelijk kunnen kopen aan de helft van de prijs en ik moest beloven dat ik de winkel niet zou vernoemen en ook geen klacht zou indienen wegens het verkopen van zieke (of in dit geval gehandicapte) dieren...  Maar als ik voor 15€ kan beslissen over leven en dood, dan is dat met veel plezier betaald.  Het is uiteraard jammer dat ze er nog geld voor vroegen, en normaal gezien doen we dat niet, maar ik wou het diertje gewoon een kans geven, want er zijn wel nog meer konijntjes zoals hem die zonder al te veel problemen een gelukkig konijnenleven leiden...
Volgende week gaan we met hem naar de dierenarts, omdat er een kleine kans is dat het op jonge leeftijd nog gecorrigeerd kan worden, dus dat gaan we dan even bekijken.
Voor wie meer informatie wil over deze aandoening, kan terecht op deze site van Disabled Rabbits, waar verschillende aandoeningen beschreven worden: http://www.disabledrabbits.com/splay-leg.html
En daarvan onthou ik vooral het laatste stukje:
Rabbits with splay leg can still live happy lives. Many rabbits with splay leg are still able to be mobile, are able to play and move around and enjoy the things normal rabbits do. With some relatively minor housing and care changes, these rabbits can have a wonderful quality of life.
Het is toch ook niet omdat mensen gehandicapt zijn, dat ze moeten afgemaakt worden en geen kans op een leven hebben??? Dus ook deze kerel mag van geluk spreken dat hij op het pad van Het Vrolijke Konijnenhol gekomen is!

1 opmerking:

  1. Ooit het ik muppes gered uit de dieren zaak. Zij zou terug gaan naar de fokker om af gemaakt te worden. Zij had een scheef kopje en schudde steeds met haar kopje. Ze was toen 8 weken oud. Ik heb haar toen mee mogen nemen (gratis). En uiteindelijk is ze 4 jaar bij ons geweest, ze was een super lief en aktief konijntje. Sinds die tijd heb ik meerdere konijnen, allemaal bij de opvang gehaald. Alle konijnen hebben wel iets mee gemaakt.......maar ik vind zijn hebben ook recht op een nieuw geweldig leven!
    Gr Bertina

    BeantwoordenVerwijderen

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.