Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 8 oktober 2014

GOED TERECHT: Xanthe

Xanthe is een weekje geleden in de opvang binnengekomen, na een dringende oproep. Ze was gevonden op straat, en ze konden haar even bijhouden, maar dat ging ten koste van de eigen dwergkonijnen.  Aan de foto te zien leek het inderdaad om een groot konijn te gaan, dus hebben we deze voorrang gegeven om binnen te komen.
Bij de vinders

En aangezien ze zo'n leuk snoetje heeft, lief is, én een kleur heeft die ik nog niet in mijn bende heb, mocht ze blijven, want het is een vrouwtje.

Eerst introduceerde ik haar aan Vlekje en Holly, die allebei nog in de keuken leefden naar aanleiding van hun vuile poepjes en maden.  Met Vlekje was het direct koek en ei, met Holly ging het minder.
Zoentjes geven aan Vlekje

Op bezoek bij Herbert

Donderdag was het nog mooi weer, en ik besloot om hard te werken om de hokken klaar te krijgen. Twig zat nog in het grote hok in de buitenren, maar die moest dus verhuizen naar een ander hok in de tuin, want met 4 Franse hangoren, een tussenslag (Spookje) en een normale hangoor (Grace) hebben ze die plaats zeker nodig om te kunnen rusten, eten en zich eventueel af te zonderen van de rest.  
De hokken werden helemaal uitgekuist en ververst, zodat het toch een beetje als "neutraal" terrein kon dienen.
Eén voor één werden dan de grote dames naar buiten gebracht en ik hield in de gaten hoe de andere 3 erop gingen reageren.  Het was even boel tussen Grace en Holly met heel wat haar in het rond, maar dat was in feite de grootste schermutseling.  Voor de rest verliep alles behoorlijk vlot, en na een uurtje of zo was alles in kannen en kruiken.
Alle buitenhangoren samen op één foto!

Ik heb de indruk dat Grace en Xanthe vooral met elkaar optrekken, en zich in het aparte hok ophouden, Vlekje en Holly blijven twee handen op één buik, en dan is er nog Spookje en Mirabelle, maar Mirabelle probeert altijd het mannetje wat te ambeteren, maar hij laat zich natuurlijk niet doen. En hij vond het ook goed dat er weer een nieuwe vrouwtje in de harem kwam, meestal maakt hij daar allemaal niet te veel problemen van...
Xanthe, Holly en Spookje

Mirabelle en Xanthe, die achterna gezeten wordt door Spookje

Grace komt dat groot geval even inspecteren...

Vlekje en Holly wonen ook weer buiten, maar we checken nu zowat elke dag hun onderkant!

Matras Holly en Vlekje.
Nu weet ik ook waarom Vlekje soms wonden heeft op haar rug, 
dat is door Holly als ze van zich afbijt dat het niet leuk is 
om verpletterd te worden, en ik kan haar geen ongelijk geven...

Xanthe aan het knabbelen

Lekker languit na de kennismaking...

Ziezo, dus weer een konijntje die hier een luxeleven zal hebben.  Uiteraard kan ik ze niet allemaal zelf houden, maar aangezien Wim aangegeven heeft dat ik achteraan in de konijnenren mag doen wat ik wil, mocht ze dus bij in de groep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.