Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 28 augustus 2014

R.I.P. Wollie

Vorige week waren we er nog even een weekje tussenuit naar Frankrijk, en ervoor nog een weekendje weg met vriendinnen, maar er ging uiteraard geen dag voorbij zonder aan mijn konijntjes te denken.  Maar ik wist dat ze in goede handen waren, want mijn ma Roos verzorgt ze ook graag, met hart en ziel!
Tot ik plots dinsdagmiddag telefoon kreeg... Mijn ma bracht het slechte nieuws dat onze oude doos Wollie dood in haar hokje lag.  Ze was de laatste maanden meer op de sukkel met haar gezondheid, onder andere veel plakpoep, vaak snot dat ondanks de medicatie die ze ervoor gekregen had, niet beterde...
Slaap zacht, mijn lief meisje...
17 januari 2006 - 19 augustus 2014

Wollie was één van de 3 konijntjes uit een oeps-nestje ... Papa Flopje was erin geslaagd om over de draad te geraken bij mama Pluisje, en een maand later lagen er dus 4 kleine wormpjes in het hok.  Eén konijntje was al dood omdat het te ver van het warme nestje lag, maar de andere 3 deden het uitstekend. En omdat ze alle 3 totaal anders waren, kon ik het niet over mijn hart krijgen ze weg te doen, dus werd de konijnfamilie meteen uitgebreid tot 5 konijnen.  De papa werd meteen gecastreerd, en later ook de broers Sugar en Brownie. Eén voor één zijn haar familieleden weggevallen, haar mama en broers hebben alle 3 E.C. gehad, maar er allemaal bovenop gekomen. Flopje en Sugar hebben we dood in de ren gevonden, Brownie en Pluisje zijn in mijn armen gestorven. Maar zij was de taaiste van allemaal!  Paar keer maden gehad door plakpoep, maar er telkens bovenop gekomen.  Ze bleef een taaie tante op haar hoge leeftijd van 8.5 jaar, want medicatie geven was haast onmogelijk bij haar!
Mijn lieve oude doos, we gaan je missen hoor!!!

Als baby samen met de broers!

Een aantal foto's uit haar jonge jaren

Zo woonden ze vroeger in de garage! De broers zaten nog apart owv castratie, en Flopje leefde met zijn 3 vrouwtjes in het grote stuk.  Vind je Wollie? (was haar favoriete plaatsje)

Met mama Pluisje (links) en papa Flopje (rechts) (foto 2006)

Samen met Speedy in de keuken (foto 2007)

Ze had hier van haar toiletje een gezellige iglo gemaakt... (foto 2007)

Foto van de drieling, precies 1 jaar oud!

Foto van haar 8ste verjaardag

Zo lang ze in haar bakje, gesprongen over de regenboogbrug...

En mijn ma heeft haar dan een mooi plaatsje gegeven in de tuin, tussen Speedy en Stampertje in...

Slaapzacht, lieve meid xxx

1 opmerking:

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.