Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

vrijdag 21 september 2018

Afgezette konijnen

De mensen die ons ook volgen via Facebook, hebben op 3 september dit berichtje te zien gekregen:

"Bericht aan het koppel dat omstreeks 14u44 deze namiddag het lef had om het privé-terrein van de opvang te betreden om 9 konijnen te dumpen.
De nummerplaat is bekend van jullie witte Landrover Discovery.
Morgenochtend om 8u30 sta ik bij de politie om aangifte hiervan te doen.
Het filmpje en de foto's toon ik hier uiteraard niet, maar wel even de snoetjes van de onfortuinlijke konijntjes. Nog een geluk dat de weersvoorspelling er naast zat, en het niet geregend heeft deze namiddag, want dan ging het er ook proper uit gezien hebben...
In de transportbox zit de ram, de andere 2 zijn vermoedelijk voedsters met hun nest en hopelijk niet opnieuw zwanger... Jammer dat ik verder geen informatie heb over deze konijnen. Ik werk fulltime en doe de opvang als hobby, en we werken enkel op afspraak daarom. Als er dan plots een hoop extra konijnen aan de deur staan, of in dit geval, voorbij de deur, betekent dat een hoop extra werk naast de gewone zaken... Een simpel mailtje of telefoontje had veel ellende kunnen besparen, zowel voor mij als voor jullie..."


Op dinsdag melding gedaan bij de politie, tot nog toe nog geen verder nieuws omtrent het dossier.
Zo trof ik ze dus aan toen ik de poort opendeed...


Het albino konijn is een vrouwtje, bij haar zit een ram

De schattige kleintjes weten ook niet wat hen overkomt

De tweede ram zat apart in een transportbox en werd vorige week gecastreerd

Ondertussen zijn we bijna 3 weken verder, en gelukkig nog geen nieuw nest bij de mama.  Ik dacht oorspronkelijk dat het twee vrouwtje waren, maar de andere in het grote hok was wel degelijk een ram.  Alleen zitten zijn balletjes diep in de buikholte en is hij vorige week niet gecastreerd kunnen worden hierdoor. We weten ook niet of hij nu wel of niet vruchtbaar zou zijn.  De operatie zou gelijkstaan aan een sterilisatie bij een voedster, en brengt dus ook weer extra kosten met zich mee.
Helaas zijn er ook maar 2 jongen meer over van het nestje, de rest is vermoedelijk aan coccidiose overleden.  We proberen toch wel maatregelen te nemen om de sterfte bij nestjes tegen te gaan, maar het is helaas onvermijdbaar. We hopen dat de twee overgebleven kleintjes het wel redden.
Op vrijdag 14 september kreeg ik ook melding van een gevonden jong konijntje die binnengekomen was bij het Blauw Kruis van Brugge. Aangezien ik op weekend vertrok, is mijn ma 's anderendaags het kleintje gaan ophalen, en heeft het ook bij deze mama gezet, aangezien de kleintjes ongeveer dezelfde leeftijd hadden.  De mama aanvaardde het kleintje zonder problemen, en het is nog altijd beter dat het echte konijnenmelk krijgt dan een vervangproduct. Maar helaas vond ik het maandagavond toch overleden aan in het hokje...  We doen uiteraard wat we kunnen, maar soms kunnen we ze ook niet redden jammer genoeg...
Het zwarte konijntje werd goed aanvaard, maar het mocht niet zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.