Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

maandag 27 mei 2013

"Ongewenste" onderhuurder...

Vandaag heb ik weer een groot werk gedaan in de konijnenren, namelijk tegels leggen onder het grote hok.  Er lagen nu matten van synthetisch gras, maar dat werd al snel vuil en ik vond het nogal onhygiënisch en moeilijker in onderhoud.  En omdat het dan toch weer even goed weer was, hebben we daar dan maar van geprofiteerd.  De foto's hiervan volgen laten, maar ik wil even een ander verhaal vertellen.
Toen ik de matten van de grond trok, zag ik allerlei gangen, en plots schoten twee muisjes weg onder de grond... En ik zag dan helemaal tegen de draad een hoopje stro liggen, en het bewoog!!!
Kon niet anders dan een nestje ienieminiemuisjes zijn!!! Omdat ik meestal nogal nieuwsgierig ben als het om dieren gaat, heb ik met een stokje een beetje van het stro aan de kant geschoven om deze kleine wezentjes te aanschouwen!
 Het gesloten nestje zoals ik het gevonden heb
 Ik denk dat er een viertal bollekes lagen...
 Glurende oogjes!
En dit kleine muisje kwam even piepen, echt héél mooi!!!

En na deze foto's heb ik dan de tegeltjes erover gelegd, zodat ze weer in alle rust kunnen slapen.  Ik zie wel regelmatig muisjes hier als ik het hok van de konijnen open doe, en ik vind dat ook niet erg.  Maar nu weet ik dus waarom ik ze zo regelmatig zie, en ook waarom Filou (de kat van de buren) zo graag op het konijnenhok op wacht zit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.