Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 28 maart 2013

The Story of Bonnie and Clyde...

Op Kapaza had ik een oproepje gelezen dat er twee konijnen dringend en gratis weg moesten.  Dus heb ik maar vlug gereageerd met de melding dat we ze gerust willen opvangen om een goede thuis voor ze te zoeken... Verder had ik niet veel gegevens en na het bezoekje aan de sponser en Ann, ben ik dan verder gereden naar Tielt om deze konijnen op te halen...
Blijkbaar zijn de konijnen door een sterfgeval een 3-tal dagen geleden bij die persoon beland, en meer weet ik er ook niet van.  
De man wist me te vertellen dat hij zich ook een bult verschoten had deze morgen, want er lagen blijkbaar kleintjes in het hok... Vier kleintjes in een hoekje en nog ééntje wat verder op. Blijkbaar heeft de moeder niet echt haar instinct gevolgd en niet echt een nest gemaakt van het haar van haar buik.  Dus de kleintjes lagen gewoon in het stro, en met de koude van deze nacht is hen dat waarschijnlijk fataal geworden... Ook de stress van de verhuis, een nieuwe omgeving en lawaai (man was aan het verbouwen) kan ook de oorzaak zijn.
Maar dat betekent dus dat het om een mannetje en een vrouwtje ging (en zoals zo vaak bij handelaars, worden ze verkocht als twee vrouwtjes...).  Ik nam de konijnen één voor één op, maar ik zag al meteen dat er een paar dingen niet pluis waren... Hun vacht is helemaal samengeklit, op sommige plaatsen is het zelfs één dikke koek!!! Ik heb ze dan maar Bonnie & Clyde genoemd...

Dit is Bonnie, het vrouwtje:
 Het lijkt wel alsof ze een extra poot heeft, maar het is dus één groot stuk samengeklit haar...

De zijkant van haar buik is helemaal kaal, maar in het nest lag er bijna niets van haar...

Voorlopig is Bonnie niet in staat om geadopteerd te worden, en naargelang haar toestand is het mogelijk dat ze bij Ann blijft wonen.  Ze moet eerst en vooral weer op haar positieven komen en aansterken, want ze is ontzettend mager.  Ook haar vacht moet dringend aangepakt worden.  Ze moet zeker minimaal een maand in de opvang blijven, omdat er ook een (kleine) kans is dat ze weer zwanger is, want het mannetje is bij haar blijven zitten.  Nu heb ik hen gescheiden van tafel en bed!

En dit is Clyde, het mannetje:
Zijn achterwerk is gewoon één harde pak... Het zal een hels werkje worden om dat weer in orde te krijgen.  Ik vrees dat er niets anders opzit dan het helemaal kort te knippen met een fijn 3D-schaartje en een poging te doen om het te kammen.
 Ook rond zijn oren zitten grote samengekoekte stukken haar...
Het is een keer iets anders, een konijn met dreadlocks... Maar toch liever niet, want deze leeuwenkop heeft wel degelijk veel verzorging nodig.
We gaan Clyde ook nog even op zijn positieven laten komen, en volgende maand kijken voor hem te laten castereren.  Van zodra hij ter beschikking komt van adoptie, hoor je het uiteraard wel op onze blog!

We gaan zo meteen aan de slag om hen een uitgebreide vachtverzorging te geven.  Ik vermoed dat ik er wel een serieuze klus zal aan hebben.  Uiteraard mag je hier dan zaterdag ook een verslagje van verwachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.