Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zaterdag 20 februari 2016

Vakantie? Niet voor mij... (deel 1)

Onlangs hebben we de Krokusvakantie gehad, even een weekje als breekpunt van het tweede trimester.  Tijd om als leerkracht weer de batterijen op te laden... Of toch niet?  Niet in mijn geval, want vakantie is hier niet echt om uit te blazen, maar wel om me weer quasi full-time in te zetten voor de konijntjes.  Ik heb op 10 dagen tijd ruim 1000 kilometer gereden om konijntjes met een probleem op te halen, een ruim hok te halen en konijnen te gaan vangen... Soms zou ik ook gewoon even willen ontspannen en niets doen, maar ik ben zo niet en met de konijntjes is er altijd wel werk te doen...
De donderdag voor de vakantie ben ik in de voormiddag naar de markt hier in Oostkamp geweest, om dan door te rijden naar Sint-Gillis-Waas om een gedumpt konijntje met 1 oogje op te halen.  Haar advertentie stond online en ik besloot dit arme konijntje te gaan halen.  Vermoedelijk werd het dier daar afgezet omdat er oude hokken op de oprit stonden, en de dumpers dachten dat het diertje wel bij konijnenliefhebbers zou terecht komen.
Daarna vlug naar huis om Dolce te installeren, eten en vlug gaan werken.
De lieve kleine Dolce

Na het werk terug naar huis om Roos op te pikken, en samen naar Drongen te rijden om een megagroot hok op te halen van een lieve mevrouw die een konijn en twee cavia's had gered uit een café.  Later tijdens de vakantie zijn de cavia's dan ook naar de opvang gekomen.
Na de tussenstop in Drongen reden we verder naar Ternat, om een konijn met tandproblemen op te vangen.  Dit konijntje had ik ook gespot op de zoekertjessite, en het bleek uiteindelijk om dezelfde plaats te gaan waar ik zowat een jaar geleden Mopsie had opgehaald.  Eenmaal daar aangekomen, mochten we mee naar achter in de tuin, waar een aantal hokjes stonden.  Ze toonde me ook nog een ander konijn, met kale poten, "omdat ik veel van konijntjes weet".  Ik dacht meteen dat het om een schimmelinfectie ging, iets wat zeker door een dierenarts moest nagekeken worden. Ik kreeg hem ook mee.  Hij werd Finley gedoopt en het meisje met tandproblemen Eleni.
Eleni is een kleine NHD met tandproblemen, die nog in de opvang blijft

Nieuwsgierige Finley

Na onze tocht ging het meteen naar de dierenarts, om onze gecastreerde rammen op te pikken en Finley meteen binnen te doen voor een checkup.  De nagels waren ook veel te lang en de dierenarts kon ook niet direct zien wat er aan de hand was, omdat er ook geen korsten of schilfers op te vinden waren.  Finley mocht daar ook meteen de nacht doorbrengen, want hij zou 's anderendaags al gecastreerd worden.
De kale pootjes en veel te lange nagels...

Helaas bleek Dido op vrijdagmorgen te zijn overleden, dus absoluut geen goed begin van de vakantie... Maar ja, veel tijd om te rouwen had ik niet, want veel konijntjes hebben mijn aandacht nodig...
Op zondag 7 februari ging het richting Eeklo om konijnen te vangen op een parking.  De meldster had in de tuin van haar ouders een heel tam hangoorkonijn gezien en laten huppelen, en wij gingen kijken of we die zagen en uiteraard proberen te vangen.  Dit konijn hebben we niet gezien, maar ik zag al vrij snel een wit konijntje tegen de betonnen platen aan de achterkanten van de tuin. Ik ging er op af, schudde met een potje eten en al vrij snel kwam het diertje in mijn richting gelopen.  Ik zette de vangkooi en in een mum van tijd zat het witte konijntje erin.  Het bleek om een vrouwtje te gaan, die we Geraldine hebben gedoopt.
Geraldine gevangen!
Andere konijntjes waren niet te zien.  Ik besloot om toch maar even binnen te gluren bij de andere tuintjes en toen zag ik een bruin konijntje onder een trampoline zitten.  We vroegen of we in de tuin mochten, maar helaas had het konijntje ook snel door wat we van plan waren, verliet de tuin en liep de parking op.
Vicky in actie om het tweede konijn te vangen, hij kwam gewoon uit mijn hand eten

Het duurde niet lang voor ook ons 2de konijn letterlijk in de val liep!  En na even een vlugge check bleek het om een mannetje te gaan, en hij wordt vanaf nu Halston genoemd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.