Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

maandag 15 september 2014

Weer véél adopties!!!

Het was deze week weer gezellig druk in de opvang, en er zijn weer een heleboel konijntjes verhuisd naar een nieuwe thuis! Om wat preciezer te zijn: 6 stuks!!! We willen ze ook nog even op een rijtje zetten!!!

UKKIE (ID13083) 
Ukkie is de eerste die deze week is vertrokken.  We kregen een mailtje binnen (van twee oud-leerlingen trouwens) met de melding dat hun mannetje wel aangedaan was van de dood van zijn broer... En aangezien het in zo'n gevallen wel een beetje dringend is om er dan een nieuw konijn bij te zetten, stelde ik voor om de koppeling te proberen met Ukkie, aangezien ik hier in Oostkamp geen andere vrouwtjes ter beschikking heb.  Ukkie is een jaar in de opvang geweest, en was na het vertrek van Jefke ook wel een beetje triestig. En omdat ze verder gezond en wel is, heb ik besloten om haar (was een blijvertje) toch af te staan voor adoptie, hoewel het dus mijn allereerste konijn was dat ik met de hand heb opgevoed.  Binnengekomen op 10 september vorig jaar met net de oogjes open, en ik ben toch wel fier dat ik haar zo ver heb gekregen. Het is nooit echt leuk om een konijn dat je toch wel als één van de jouwe beschouwt af te staan, maar ik ben er zeker van dat ze héél goed terecht komt bij grote dierenliefhebbers! En zo kan haar plaatsje ingenomen worden door andere konijntjes met gezondheidsproblemen, zoals Lapino en Dido...

Roos neemt afscheid van Ukkie

Het is ook leuk dat onze wachtlijsters ook vaak snel een nieuwe thuis kunnen vinden, want op die manier staan ze toch ook weer in de kijker.  Deze twee dames hadden ook het geluk om samen een thuis te vinden!

PETIJN (ID14117) en NIJN (ID14118)
Deze twee jonge hangoormeisjes zijn ook met hun gat in de boter gevallen, want ze komen terecht in een gezin met 3 kindjes die heel verantwoordelijk met dieren kunnen omgaan.  Ik ben er zeker van dat ze er véél plezier aan gaan hebben, aan deze zusjes!

Petijn lijkt als twee druppels water op mijn Speedy zaliger

Kiekeboe!

Wat een leuke snoetjes!

Gezellig samen languit
LADY (ID14119)
Lady is één van de kleintjes van een vrouwtje dat op straat gevonden is, en haar zusje Missy is onlangs ook al verhuisd.  Broer mag bij de mensen die mama hebben gevonden blijven wonen, en wacht nu nog op zijn castratie... Maar Lady was hier niet echt een katje om zonder handschoenen aan te pakken, ik had dat al snel gemerkt dat het een dame met pit was.  Als de anderen rondliepen in de garage, liep ze er altijd steeds naar toe, en dan slaan met haar pootjes.  En toen ik haar uithaalde voor haar vaccinatie, was ik écht bang van haar!  Stampen, slaan, springen en grollen, nog nooit meegemaakt.  Ik hield mijn hart vast voor de koppeling, maar dat was snel in kannen en kruiken!

In de koppelingsren met haar nieuwe vriendje, ook een gedumpt konijn trouwens met een groot abces toen hij gevonden werd.  Vandaar ook zijn lichtgekleurde plek op de zijkant...

Ze is behoorlijk onderdanig!
LIENTJE (ID 14099)
GEORGE (ID 14104)

En tot slot werden Lientje en George zaterdag in de opvang aan elkaar gekoppeld, ook weer met direct succes!  Wat is het toch altijd leuk om konijntjes gelukkig te zien als ze met twee mogen zijn!!! Lientje moesten we wel nog even onder handen nemen, omdat haar lange vacht wat klitten had aan haar onderrug, en ze liet het gelukkig goed toe. Ze is wel wat groter dan George, maar ik denk dat die ook wel nog een beetje gaat groeien!
Alle twee uitgeput in de koppelingsren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.