Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

vrijdag 15 augustus 2014

Kandra, het zielige konijntje

Kandra is sinds de paasvakantie door ons geadopteerd, omdat het vrij goed klikt met Flokje.  Ze hebben alvast één iets met elkaar gemeen: ze verdedigen hun territorium met hand en tand... Ze wonen in de tuin, maar komen 's avonds meestal spontaan binnen.  Soms gebeurt dat niet, als het te mooi weer is bijvoorbeeld... Begin augustus waren ze al 2 dagen niet naar binnen geweest, maar ik maakte me alvast geen zorgen. Ze hebben korreltjes in hun schuilhok, en kunnen naar hartelust eten in de (moes)tuin...
Dido mocht ook in die periode voor het eerst buiten, en ik hield haar in het oog, om te zien dat de anderen haar niet gingen aanvallen.  Maar dat was natuurlijk wishful thinking, ik hield Kandra in het oog, maar toen ze wou aanvallen, pakte ik haar op. 
Ik merkte op dat haar wam nogal veranderd was van kleur, vooral grijs i.p.v. zwart... En toen ik haar wou strelen en onder haar kinneke wrijven, voelde ik tot mijn grote angst een grote bol, wel zo groot als een pingpongbal!  
Portretje van mijn meid kort nadat ik het had gevoeld

Op deze foto is de bol duidelijker te zien

Het was zaterdagavond, het had toch niet echt veel zin om direct naar de dierenarts te gaan omdat het niet levensbedreigend was.  En aangezien ik maandagmorgen toch naar de dierenarts moest voor een castratie, heb ik haar maar meegedaan. 's Avonds mocht ze weer mee, maar ze was nog niet helemaal uit haar verdoving.  Tot mijn grote verbazing toonde de dierenarts me ook de twee etterballen, toen ik ze eerst zag, dacht ik dat het om een tumor ging.  Gelukkig konden ze de etterbollen gewoon uithalen zonder dat ze open gegaan zijn. Er is kans dat er een kleinere 3de etterbol lager zit richting de longen, maar laat ons hopen dat dit niet het geval is...

Ze ziet er nog een beetje groggy uit, zo net uit haar verdoving...
Ook goeiemorgen...

En omdat ze geopereerd is, mag ze dus niet buiten, om te vermijden dat er vuiligheid in de wonde geraakt.  Met het goede weer staat de achterdeur open, maar met een hekkentje, en dat is het verste dat ze buiten kan... Maar ze is ontzettend slim, want ze probeert toch altijd nog te kijken of ze niet met me mee naar buiten kan glippen.  Heb haar al een paar keer aan de deur moeten laten omkeren, of haar op het terras kunnen oppakken... 
Mammie, mag ik echt niet buiten???

De wonde onder haar kin, met een overschot aan huid, 
die uitgerokken werd door de aanwezigheid van etter

Liefde is... samen binnen blijven en van een wortel knabbelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.