Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

vrijdag 18 juli 2014

GOED TERECHT: Reyna en Goofy

We hadden jullie waarschijnlijk nog niet voorgesteld aan Reyna, een prachtige chocoladebruine NHD die ontzettend lief is! (en die meteen ook mijn hart en dat van de dierenartsen gestolen had!!!)  De reden voor deze late voorstellen is dat we hier mensen over de vloer hadden gekregen tijdens de opendeurdag, die graag een konijntje zouden adopteren, en hun oog was gevallen op Goofy.  Maar aangezien we dus geen vrouwtjes beschikbaar hadden op dat moment, was het even wachten tot er zich een vrouwtje zou aandienen.  Tot we een advertentie zagen voor deze knappe meid, weliswaar zonder foto, want de kweker wou niet dat ze nog gebruikt zou worden voor het fokken.
Op verkenning bij Vicky in de keuken

Snoezen!

Al vrij snel werd ze met mannetje Goofy samengezet, en het klikte behoorlijk snel! 
Reyna was wel onder de indruk van die wilde verschijning!

Toen ik haar ben gaan ophalen, had ik de indruk dat ze serieus rook naar urine, dus eenmaal thuisgekomen werd ze met haar poepje in een bad gezet, en werden de gele haren van rond haar poep weggeknipt.  Maar aangezien ze dus ook wat haar kwijt was op de pootjes, moest ik haar regelmatig checken op urinebrand. Toen ik buiten aan het werk was, zag ik haar plassen, en toen heb ik haar even genomen om te checken of de poep wel degelijk nat was of niet.  Het probleem kan ook aan de ondergrond van het hok gelegen hebben op haar vorig adres. Maar toen zag ik plots dat haar achterwerkje ROOD zag, dus ik was meteen gealarmeerd, en ging het dus richting dierenarts. Om uit te zoeken wat het zou zijn, moest ik urine opvangen en binnenbrengen voor onderzoek.
Daarom had ik Reyna dus binnengepakt, een toiletje gezet zonder korrels op papier in, zodat ik het goed zou kunnen opvangen.  Maar ja, konijnen zouden konijnen niet zijn om er net naast te plassen, en gelukkig had ik het weer gezien, zodat ik snel de urine met een spuitje kon opzuigen voor het in het krantenpapier zou trekken...
En helaas was het dus behoorlijk rood gekleurd...

Dan maar 's morgensvroeg binnengebracht bij de dierenarts, maar de waarden bleken uiteindelijk allemaal goed te zijn. Het blijft dus een raadsel wat het precies is, maar ze kreeg wel een periode ontstekingsremmers toegediend.  En omdat het gelukkig niets ernstigs was, kon ze een paar dagen na Goofy verhuizen naar haar nieuwe thuis!

Goofy aan het bekomen van de rit naar zijn nieuwe huis

Wat een mooi koppeltje!

Het was de bedoeling dat ze in het hokje gingen wonen, en af en toe in de tuin mochten lopen, maar ondertussen hebben ze al de ganse tuin ingepalmd en genieten er alle twee met volle teugen van.  Reyna zal alleszins in een niet zo ruim hok gezeten hebben, zoals vaak het geval is bij een kweker.  Goofy had wat meer ruimte, maar de kippen hadden meer... We zijn blij dat we niet alleen 2 konijnen gelukkig hebben kunnen maken, maar ook weer een gezin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.